Desatero pro prvňáčka
- Vím, jak se jmenuji, kde bydlím, kolik je mi roků a jak se jmenují rodiče.
- Umím si urovnat věci na stole, umím správně uložit věci do aktovky, umím si uklidit hračky a pastelky.
- Umím správně držet tužku v ruce při kreslení, umím malovat barvami.
- Dokážu správně pojmenovat barvy.
- Dokážu správně držet nůžky a vystřihovat.
- Umím si připravit ubrousek na svačinu. Vím, že si před jídlem musím umýt ruce.
- Ruce si umývám i po použití WC.
- Umím si sám obout boty a zavázat tkaničky.
- Dovedu poslouchat maminčino nebo tatínkovo vyprávění v klidu a se zájmem.
- Pozorně sleduji pohádky i filmy a umím o nich vyprávět rodičům.
Desatero pro rodiče
- Aktovku a deníček prvňáčka kontroluji denně za jeho přítomnosti.
- Denně kontroluji i pouzdro, pomáhám strouhat tužky a pastelky.
- Pokud je to možné, u prvňáčka vždy vyžaduji správnou a jasnou výslovnost, aby si neosvojil zbytečné chyby.
- Vedu dítě k samostatnosti, ale při přípravě školních potřeb mu pomáhám. Všechny školní potřeby společně rovnáme do aktovky na správná místa.
- Příprava na vyučování by měla probíhat v klidném a příjemném prostředí, aby se dítě mohlo soustředit na práci.
- Příprava na vyučování by měla být pravidelná, aby si dítě upevňovalo pracovní návyky. Měla ba být rozdělena na kratší časové úseky, nejlépe dvakrát deset až patnáct minut.
- Denně si s prvňáčkem povídám o tom, co prožil ve škole, snažím se odpovědět na jeho otázky.
- Své dítě chválím a povzbuzuji i za drobné úspěchy. Nebudu se zlobit, když se mu ve škole něco nepovede.
- Školní pomůcky opatřím jménem prvňáčka.
- Svému dítěti budu věnovat dostatek času.